قالب وردپرس

رئيس کل سازمان امور مالياتی کشور از تصويب لايحه ای با موضوع اصلاح تبصره ماده ۸۶ قانون ماليات های مستقيم به منظور کاهش نرخ ماليات قراردادهای پژوهشی به ۵ درصد توسط هيات وزيران و ارسال آن جهت طي مراحل قانوني به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

سيد کامل تقوی نژاد، با تاکيد بر اهميت اقتصاد دانش بنيان  و نقشی که پژوهش در رشد توليد و اقتصاد کشور داراست، گفت: حمايت از اقتصاد دانش بنيان و فعاليت‏هاي پژوهشی در دستور کار نظام مالياتی قرار گرفت و بنا به پيشنهاد اين سازمان، لايحه ای تحت عنوان کاهش نرخ ماليات قراردادهای پژوهش تدوين و در هيات دولت به تصويب رسيد.

وي عنوان کرد: در حال حاضر نرخ ماليات بابت قراردادهای پژوهشی براي کارکنان خود دانشگاه ها تا ۲۰ درصد و براي غير کارکنان ۱۰ درصد مقطوع است که اين امر مشکلاتي را براي اعضای هيات علمی دانشگاه ها بابت اين دوگانگی در پرداخت به وجود آورده است.

رئيس کل سازمان امور مالياتی کشور با تاکيد بر اينکه فرهيختگان و جامعه علمی کشور بايد مورد حمايت قانونی قرار گيرند، عنوان داشت: با تصويب اين لايحه، پژوهشگران و اعضای هيات علمی دانشگاه ها از امتياز خاصي بهره مند خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: عبارت حق پژوهش از تبصره ماده ۸۶ اصلاحی قانون ماليات های مستقيم مصوب ۱۳۹۴ حذف و در تبصره دو که به ماده مذکور الحاق گرديده لحاظ شده است و براساس اين تبصره جديد، قراردادهای پژوهشی با رعايت ساير احکام مقرر در تبصره يک مشمول ماليات مقطوع به نرخ ۵ درصد می شوند.

لینک کامل خبر 

1 Comment

  1. شهین شکری گفت:

    بسیار عالی ، ممنون از اطلاع رسانی شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *